Nytt, förbättrat betygssystem!

Vi på OnlinePizza.se och Mat24.se har den senaste tiden fått mycket värdefull feedback från våra restauranger och kunder när det gäller betygen på hemsidorna. Betyg finns för alla restauranger som är med i nätverket, och ger en trovärdighet till tjänsten. Ni har berättat för oss att ni tycker det är viktigt med rättvisa betyg som inte går att manipulera och självklart lyssnar vi på er och håller med om att det är viktigt. Vi har därför genomfört en förändring av hur vårt system räknar ut snittet på dina betyg på sidan.

Frågor och svar om det nya betygssystemet:

Fråga: Varför görs förändringen?
Svar: Vi vill att OnlinePizzas kunders åsikter ska påverka snittbetyget tillsammans med kundernas faktiska köpbeteende. Vi vill också få bort misstankarna om att det går att manipulera betyg på sidan så att betygen framöver upplevs som mer rättvisande.

Fråga: Vem gäller förändringen för?
Svar: Förändringen gäller lika för alla restauranger som är med på OnlinePizza.se och Mat24.se.

Fråga: Hur kommer betygssnittet att räknas ut?
Svar: Vårt system kommer att ta hänsyn till flera olika punkter när det räknar ut restaurangernas snittbetyg:

1. Endast omdömen för beställningar som betalats online kommer att räknas till betygssnittet. Detta för att minska risken för manipulation.
2. När det totala betyget för restaurangen räknas ut kommer vi att ta hänsyn till hur många olika kunder som har betygsatt restaurangen. Vi tror att betyget blir mer rättvisande ju fler kunder som satt betyg.
3. En kund som beställer från olika restauranger väger tyngre för snittet än en kund som bara beställer från en restaurang, helt enkelt för att den har mer kunskap att jämföra restauranger.
4. En större beställning väger tyngre för restaurangens snittbetyg än en mindre beställning.

Fråga: När kommer förändringen genomföras?
Svar: Förändringen kommer synas på OnlinePizza.se och Mat24.se från 12 mars. Då kommer restaurangernas nuvarande betygssnitt
att räknas om för de betyg de fått de senaste sex månaderna.

Hör av er till oss om ni har några funderingar!

Be Sociable, Share!

3 thoughts on “Nytt, förbättrat betygssystem!

  1. bCASA RITA PÅ ST ERIKSPLAN HAR den ästa calsone någonsin ätit o levererade till nacka orminge på under 30 min tack så jätte mycket super bäst mvh jugge says:

    CASA RITA PÅ ST ERIKSPLAN HAR den ästa calsone någonsin ätit o levererade till nacka orminge på under 30 min tack så jätte mycket super bäst mvh jugge

  2. Förbättrat betalsystem? herregud, så upp “förbättrat” i en ordbok!!! Sista ggn jag handlar på den här skitsidan.

  3. Pizzeria Ancelo i Spånga har otrevlig personal som ljuger och kallar en för lögnare när man ringer och klagar att man fått skinka i sin västkustsallad och dessutom påstår att man lagt dit skinkan själv och till råga på allt ber mig att dra åt helvete och slänger på luren!!! Mkt oförskämt kommer ALDRIG mer att handla där

Leave a Reply

Your email address will not be published.